Alla inlägg under november 2008

Av Ulrica Petersson - 5 november 2008 21:00

Det har jag nu, har haft ont sen 2 tiden.

På efter middagen idag har jag varit med Moa i skolan. Jätte roligt att få se va de gör.

Julia kom hem från skolan å ville leka med en kompis, ådå jag inte körkort så fick jag gå med henne i kylan... Det gick bra dit men när ja gick hem så började ja få ont i varje steg jag tog.

Imon ska ja ringa läkaren å be dem skriva ut nya värktabletter, så nu få ja klara mig på alvedon så det blir nog inte möe sovande inatt ä ja rädd för

Tur att lillan sover i sin nya säng.

Nu ska ja kolla på efterlyst

Av Ulrica Petersson - 3 november 2008 22:30

Attan va denna dag har gått fort, min bror å hans barn va här en sväng. Min bror har kört med hårtrimmen på min gubbe då jag inte klara av det. Sen har man suttit här framför datorn sen barnen somnade mellan 8 å halv 9. Kan inte göra så möe här men tänkte att ja skulle försöka tvätta lite imon, gör så att ja tvättar å så få gubben hänga allt när han kommer hem. IMon kväll ska jag på utvecklingssamtal i Moas skola, så då få vi se va lärarna ha att säga om henne. Misstänkter att det kommer endel om att hon slarvar bort sina böcker. Ibland när vi ska hjälpa henne med läxorna blir hon så himla arg att vi inte få hjälpa henne. Men vi få se va de säger.

Märker att gubben har fått problem med datorn igen, ha fått in nått program som ploppar upp hela tiden å en massa popuppfönster å inte hjälper det att blocka popuppfönster heller för det är 2 som tar sig igenom ändå. Få se om en kille på gubbens jobb kan ta datorn snart å fixa den

Nu ska ja lägga mig så ja orkar upp imon

Av Ulrica Petersson - 3 november 2008 18:00

Så jag har haft en slappa dag här hemma. Känndes rätt skönt att bara kunna göra det man ville. När barnen kom hem så stack de till en kompis så då passade jag på att lägga mig å läsa en liten stund men ja vatt så himla trött så jag somnade å sov 45 min, det känns att man inte sover redigt på nätterna, det är ju då det värker som mest i tummen å handen. Men men så ä det väl, det bränner som eld i stygnen å kliar så jag blir tokig kan ja lova. Vill bara ta bort dem, ska bli skönt när jag har fått skenan å stygnen är borta. Bara 1 vecka kvar, ska upp till linköping på tisdag nästa vecka. Måste kolla om lillebror har tagit ledigt annars måste ja fixa någon annan som kan köra. Svägerskan kan inte då hon få ont av att sitta så länge, ådet förstår jag fullt ut då hon inte har mer än 2-3 månader kvar in bebben kommer. Pappa kan inte heller köra så långt då han har en skada i ryggen, gubben har jätte svårt att få ledigt. Mamma arbetsprakiserar å min bror jobbar nätter, syrran jobbar som chef. Å så måste det vara nån som vill köra våran bil då jag inte har råd att tanka 2 bilar.

Ska ta å ringa honom snart annars måste gubben försöka få ledigt, tur att han kan jobba några timmar på fm då vi inte ska vara i linköping förrän kl 3. Hoppas att svärmor kan ta barnen annars få ja lösa det på något sätt..

Av Ulrica Petersson - 2 november 2008 18:45

va trött jag är å inte mår jag så bra heller. 2 av mina tjejer är laktos å den sista tiden har även jag börjat må dåligt av grädde å mjölk. Idag på kalaset så åt vi tårta med möe grädde å glass, å nu har jag fått ont i magen å mår illa precis som förra gången, blir jätte gasig imagen oxå. Tänkte att ja skulle testa att hålla mig borta från mjölkprodukter ett tag å se om det blir bättre. Fattar inte va detta kommer ifrån 4 av 7 kusiner har laktos å kanske ja oxå.  Tur att det finns så möe som är laktosfritt eller låglaktos. Nähä nu ska ja kolla runt lite på nätet innan Ensam mamma söker börjar.

Av Ulrica Petersson - 2 november 2008 13:15

Fick åka tillbaka in till akuten idag då det andra gipset tryckte över stygnen. Men nu så ligger det inget gips där utan bara lindan. Gipset ligger på under tummen å en bit upp på sidorna sen ligger det gips en bit på armen som stöd. Han som gipsade idag känner vi sen innan.

Gubben och tjejerna gick på innebandy nyss så det blir gött att vara sj hemma en stund.

Av Ulrica Petersson - 1 november 2008 20:45

Ha nu varit i Eksjö å gipsat om men det gipsade inte alls på samma vis så jag är lite orolig att det ligger fel, men är det så få Linköping kontakta Eksjö å ta det me dem. Men nu är gipspaketet mindre i allafall

Av Ulrica Petersson - 1 november 2008 17:45

Nu så har man ätit tacopaj, få tacka min underbara man som gör så himla möe nu närjag inte kan, men pajdegen gjorde jag med min vänsterhand å det va inte lätt men det gick. Nu är min man å älderbror hos svärmor å byter sängar. Hon ska ha lillans utdragssäng i sitt gästrum och vi ska ha hennes 105 säng till den stora Moa och Tindra ska ha Moas säng.


Inatt ska gubben hämta en jobba kompis till mig å hennes familj i jkpg. De kommer vid 2. Hennes flicka å min mellan flicka Julia är bästa kompisar, så man pratar även möe på fritiden. Hon är en kanon vän att prata med få så många goda råd av henne är så himla glad att jag ha fått lära känna henne. Men som sagt så är alla personal på det stället helt underbara, sen få man inte glömma min underbara vän sen tonåren som är så himla lätt att snacka med. Som ordspråket säger: Bättre med få nära vänner en massa falska vänner..

Nu kommer de snart med sängen å jag ha lovar kaffe så det ä väl bäst att sätta fart å så måste jag ta bort Tindra å hennes kusin från Moa å Julia. De bara retas med de stora hela tiden

Av Ulrica Petersson - 1 november 2008 14:45

Denna dagen började ganska bra. Ha även varit på akuten med min tumme, gipset klämde och fingrarna svullnade och domnade. De va lite osäkra på att gipsa om då det är en ganska sepciel operation jag har gjort så nu valde de bara att linda om. De sa att ja skulle ha hande i högläge hela tiden men då började det värka i tummen istället. Så blir det inte bättre så skulle jag ringa igen för då skulle de gipsa om. Men när jag var där så va alla läkare upptagna med de som kom in med ambulans 4 st.


Ska börja med maten nu, ska hämta en säng till ena flickan. Ska blir roligt att möblera om lite här igen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards