Alla inlägg under april 2012

Av Ulrica Petersson - 25 april 2012 10:24

jaha då ska man jobba idag med... imåndags jobbade jag delad tur å igår en korttur. idag börjar jag 12 å slutar 20 sen är jag ledig torsdag å fredag sen jobbar jag i helgen... På lördag fyller min lilla Tindra 8år tänk va tiden går fort.. Så imon ska jag å gubben åka å fixa lite presenter till henne.. ska bli roligt att se va hon tycker om det hon kommer att få... Sen på fredag ska jag fixa tårtorna... Hon vill ha med hästar på hihi få se hur det går...


sitter å kollar lite på tv nu ska snart tänka på att göra mig klar funderar på lite kaffe till...


ha även en läkartid med Moa kl 13:45 då hon inte kan äta utan att få ont imagen, ha varit så nu i nästan 3 veckor så nu fick det bli till läkaren med detta.. funkar ju inte redigt för henne om det ska vara så.....


har några jobb pass bokade nästa vecka oxå sen så få vi se hur det blir med jobb.. hoppas att det blir endel så man slipper gå här hemma å glo... sen vecka 26 börjar sem jobbet å 8 veckor framåt.. ska bli skönt, få hoppas att man få lite ledigt med gubben å barnen.....


nu ska ja fixa kaffe innan ja ska gå


/ Ullizz

Av Ulrica Petersson - 17 april 2012 11:14

oj det är redan mitten på april, jag har varit dålig på att skriva här men jag har haft möe jobb nu å lite till denna månaden så tiden räcker inte till...


Vi skulle haft besök här i påskas men fick ändra på det då jag fick jobba.. Så vi åkte till mina föräldrar på annandagpåsk istället. Jag gjorde en tårta som vi tog med oss.. Det blev rätt god men jag är inte så himla bra på att dekorera så det fick bli som den blev...

Här kommer lite bilder medans vi gjorde tårtan.


Här har vi kavlat ut sockerpastan 

Så då va den på plats


   

Tårtan är klart. fick hjälp av moa 


 


Ska snart ge mig på att göra en till.. Men ska testa med lite annat inne i... Nu hade jag marzankräm ena lagret å det andra var vispadgrädde med jordgubbssylt... sen smörkräm... Men ska testa med fluff istället men ja få se va tindra vill ha för smak... Hn har sagt att hon vill ha en tårta med hästar på så det blir väl en utmaning. Har ju formar att använda om det skulle vara så... Lite roligt att lära sig lite...


Har även hunnit med å vara sjuk. Är inte redigt pigg än men lite förkylning få inte stoppa än för att göra det man vill... Just nu är det Julia som har blivit sjuk å Moa hade lite ont i halsen igår så vi få se va som händer där....


Idag är jag ledig men sen jobbar jag onsdag å torsdag.. Så i helgen ska jag bara ta det lugnt tänkte jag... Få fixa lite här hemma då vi ska ha kalas den 27 för tindra som fyller 8år den 28... Nu ska ja fixa lite kaffe till gubben som kommer vid 12


Bye bye / Ullizz

 

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards