Alla inlägg under oktober 2012

Av Ulrica Petersson - 15 oktober 2012 11:31

Nu är det rivet i badrummet å står på tork. Var inte så illa som vi först trodde men men lika bra att få det gjort... I köket ska det tvättas i dag så imon ska ja börja måla så förhoppningsvis så är väggarna å det vta runt skåpen klart till helgen... Sen är det bara att vänta på att luckorna ska bl klara... Måste åka å köpa handtag på fredag, en lucka är klar sen få vi se hur gubben hinner med de andra... Få ta lite i taget men de är bortplockade iallafall....


På söndag åker jag till Ullared med min mamma, syster, moster, syrrans svärmor å en kompis till syrran.. Åker runt halv 10 på morgnen å kommer hem på måndag kväll... Ska bli rätt skönt som att det är lite som behövs... Ska se om ja kan fota lite av det ja köper å lägga ut här på bloggen...


Vet inte hur ja kommer att ha det med uppkoppling bara, men det få bli ett senare problem..

Ska snart gå å käka mat hos svärmor, fläskpannkaka blir det idag... Sen hem å röja lite i skåpen i köket..

Så det är en fördel med att renover för det blir möe som kastas... Våran städskrubb ä så full att det nästan rasar ut... Sen ska ja plocka om lite i skåpen oxå....


Har funderat över en sak som ja retar mig på... Många skriver att det värsta de vet är när något snacka skit bakom rygg å mobbar andra å så visar det sig att det är just va de själva gör. blir så jäkla arg på sådant.. har lust att skriva ett till dem men sen vill ja inte göra det värre än va det redan är... Men de borde nog ta sig en funderare innan de skriver något...

Nu är det unga tjejer jag menar...

 


ska ta å göra mig klar så ja snart kan gå.. Gubben ha lunch vid 12....

 måste ta å plocka hem blogg appen oxå....


 ha det / kram ullizz

Av Ulrica Petersson - 11 oktober 2012 10:28

ja blev ju så glad förra veckan för att vi skulle börja med köket men det varade inte så länge då vi fann en fuktfläck på en vägg i badrummet så idag åker badkaret ut å så ska det börjas riva på väggarna... Som tur är  så värkar det som om det inte ä så stor yta som är blöt... Utan bara en liten del bakom badkaret.. Men som sagt så vet vi inte det förren ikväll då vi kan mäta hela vägen ner till golvet... Har även mätt i golvet å taket i källaren men där visar det inget så ha vi tur så ha det inte gått ner i golvet...

 

Ska se om vi kan göra så att ja ta köket å gubben ta badrummet i helgen... Måla är ju inga problem med att riva ner små jäkla kakelplattor å knäskura golvet som har varit under badkaret fixar inte jag utan det få gubben göra...

 

Ska snart sätta fart å tömma badrummet å sen köket så få vi se hur möe vi hinner i helgen...

Men det ska bli av... Sen få vi se hur vi gör med badrummet.. Har ju en dusch i källaren som bara behövs fixas så det kan hända att vi bara gör en toa av badrummet här uppe å fixa iordning duschen i källaren så länge... Vet ju inte redigt hur ja vill ha det mer än att det ska in en duschkabin här uppe sen...

 

Håller på å kollar upp lite med regler å så hur möe man kan göra sj. om vi behöver riva golvet eller inte.... Eller om det går att göra på något annat vis...

Få väl se va som händer....

 

Nu ska ja sätta fart / Ullizz

Av Ulrica Petersson - 5 oktober 2012 12:33

är jag nu.. Fick ett posetivt besked av min kära make att vi nu kan börja renovera köket... Alla luckor ska ner å sprutmålas, väggar å lister ska tvättas å målas... Färg har vi redan har bara väntat på att få reda på att vi kan sprutmåla luckorna... Å så måste vi åka å köpa nya handtag till luckor å lådor...

 

Kan bli annat än glad.... Sen till våren ha vi sagt att vi ska måla om hall å matsalen, ska bara försöka komma på va ja ska ha för färg där... Trappan ner till Moas rum ska vi fixa nästa sommar å där vet ja att ja ska ha en ljusgrå färg... Trappan å panelen ska bli i en mörkare färg...

 

Sen ska vi även lacka alla dörrar vita, kanske kan sprutmåla dem oxå sen, få väl se va gubben kan fixa..... :)

 

Så nästa helg blir det inget jobb för min del ha plockat bort mig på min lista som ja lägger in när ja kan jobba för att få sms om jobb,för här ska det målas å fixas... Detta är något ja har önskat mig i nästan  år att få göra..

 

SÅ denna dag är helt underbara änså länge... Men man vet aldrig va som händer det är många timmar kvar av denna dag....

 

Ska ner å röja i min tonårings rum bland kläder, då hon har fått för sig att hennes lådor å hyller för kläderna nu mera är golv å soffan... Ha sagt till henne nu att om hon inte lägger kläderna där de ska vara så kan hon tvätta sina kläder själv... Är så trött på att tvätta kläder som va nytvättade....

 

Påtal om tvätt skulle nog gå ner å sätta igång en maskin tvätt... Har som sagt endel tvätt...

Imon ska vi gå på klädmarknad här i Bodafors.. Min mamma kommer över å följer med.. Få inte glömma att ta med mig en kasse, nog för att vi bara har 30 meter att gå..

 

ha en bra dag / kram Ullizz

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards