Alla inlägg under juni 2011

Av Ulrica Petersson - 6 juni 2011 20:15

Vilket väder det har varit i några dagar nu. Få väl se om det stannar men det sägs att det ska komma in regn å åska imon... Lite synd då det ä klassfest i Tindras klass.... Jag vägrar att lämna huset om det åskar, gillar inte det så möe bara om ja kan sitta hemma å kolla.... Vill ha så att ja kan springa in om det skulle komma för nära haha....


Annars har det inte hänt så möe här ska ja säga... Lugna dagar å så kommer det bli ett tag till kan ja tänka mig...Sen vecka 26 börjar sommarjobbet, det ska bli gött att jobba lite å veta när man ska göra det oxå....


Nu ska ja snart ta med mig datorn å gå in, de stora tjejerna kom hem nu, ska se till att de duschar...


Ha det gött

Av Ulrica Petersson - 1 juni 2011 15:30

Jaha då va det en nya månad nu igen då. Tiden går så fort å snart ä det skolavslutning, tjejerna bara längtar efter det.. Jag blir ledig 1 vecka tillsammans med barnen nu innan jag går på mitt sommarjobb.. Ska bli gött att få sova lite på morgonen haha...


Nu så ä de lediga ett par dagar å det är gubben med, har inte tagit tag i lekrummet än men vi sa att vi skulle göra det nu när alla ä lediga. Det blev ingen loftsäng denna gång men hoppas att det dyker upp nån annan..

Vi kom även på att det går att ha  sängar där inne men det blir lite trångt men det få vi ta så att säga...


Hoppas att Moas kallelse till operation kommer idag, de sa att det skulle ta 1 vecka innan vi fick tiden å nu ha det gått 2 veckor. Så ä den inte med posten idag så ringer ja dem, det ä ju inte första gången det försvinner på vägen så att säga..


Sovit gått ha ja gjort senvi flyttade upp sängen igen så himla gött... Så nu börjar man pigg å sitt vanliga ja igen. Ska bara få bort denna tråkiga känslan man ha om att allt ä så himla tråkigt jämt... Känner inte för att göra något, vill bara sitta här på altanen å götta mig med kaffe å bara vara... Men just nu så ä det inte så lugnt runt om kring. Alla klipper sina gräsmattor, kommunen klipper i parken, å de klipper i kyrkparken å grannens gräsmatta blir klippt. Men det ä sådant man få ta så här fina dagar ..


Snart kommer gubben hem på lunch sen ska ja iväg å hämta Tindra på skolan å sen hem. De stora tjejerna slutar 13:40 så de ä hemma till 14...


Nähä nu ska ja dricka klart mitt kaffe å ta en cigg innan ja fixar lunchen


Ha det så gött / Ullizz

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards