Alla inlägg under september 2011

Av Ulrica Petersson - 29 september 2011 21:30

Idag har jag varit med Moa hos sjukgymnasten. Gick jätte bra å fick många bra saker som hon ska träna på. Hon ska även få hjälpa att träna på gympan. Upptäckte att det rinner var från såret som hon har på foten så det blir inget jobb för mig imon för det blir en resa till ortopenden istället. Få hoppas att det inte är nån fara med det utan att det är som det ska ...


Annars händer det inte möe här mer än att jag rasar mer å mer ner i mitt hål... Måste ta mig ur detta. Samma sak varje höst men upp har jag alltid kommit.. Men just nu känns det som om botten när nådd .. Ska ta å ringa läkaren för denna gång är jag rädd för att jag inte klarar av själv att ta mig upp, ä så himla möe som man inte änns orkar skriva om. Retar mig på allt å alla just nu å så känner jag att jag inte räcker till  heller,  ingen tid för mig sj känns det som men jag vet att jag har tiden men jag vet inte va ja ska göra med den.

Har jag inget jobb inbokat så är jag sj från det att jag lämnar lillan i skolan halv 9 å sen fram tills jag hämtar henne vid halv 2 men va ska man göra med tiden? Har inget körkort så man kommer ingen stanns, de få vänner man har jobbar på dagarna så man har ingen att prata med.


Nähä dags att börja skriva dagbok igen tro ja. Skriva av mig allt jag har inom mig å lätta på alla tankar


Nähä nu ska ja läsa lite bloggar sen blir det sängen... Ska upp 1 timme tidigare imon...


Ha det gött / Ullizz

Av Ulrica Petersson - 28 september 2011 19:00

Har börjat fundera lite på det här med Tro... Det finns ju massor av olika å den ja hade valt kan få många att tro att man är knäpp. Min tro ha varit som som andar, spöken mm... Men har börjat fundera på varför jag har lagt ner en massa energi för på detta. Klart man kan se sådant om man intalar sig sj så pass möe att det finns. Ja kan hela tiden sitta å säga till en person att det en man där å efter möe intalande kan ja lova att den andra oxå ser det som inte finns... Ha fått höra att ja kan se sådant som andra inte ser, men är rätt säker på att ja inte gör det. Tvivlar mer å mer på att jag har valt fel väg, just nu känner jag att jag inte har någon tro alls på något.... Men visst det finns många som inte har någon tro å det behöver man inte ha heller... Ha bestämt mig för att lägga ner min energi på sådant som jag kan ha mer nytta å glädje av. Min tarotkortlek bara ligger i en låda å där kommer den att få vara. Min pendel få ligga där den ligger, för varför ska man hålla på med nått man inte tro på... Så nu lägger ja ner allt, nu är det min familj som ska få all min energi å inget annat...


Imon ska ja med Moa till sjukgymnasten så få vi se va de säger om hennes fot, men idag har hon gått lite på foten. Men nu är det hennes ena skuldeblad å axel som strular å inte hjälper några värktabletter heller men men få lägga lite Heat lotion å hoppas att det hjälper...


Nu börjar snart sjukhuset som vi kollar på hela familjen..


Ha det gött / Ullizz

Av Ulrica Petersson - 27 september 2011 23:00

Ibland önskar man att man hade en dosa där man kunde pausa livet eller det som händer, även spola tillbaka å fram... Attan ibland kan man saker man ångrar att man ha gjort. Men nu finns det ju inte det TYVÄRR...


Men ha fattat endel beslut nu iallafall som ja ska hålla, sen så få man väl se va som händer i framtiden... Men önskar att någon kan uppfinna denna dosa..


Känner att jag håller på att falla ner i mitt hål igen, måste ta tag i det å komma upp. Finns en person ja skulle vilja ringa till å snacka men denna person befinner sig inte i Sverige just nu. Dena person ja kan lätta hela mitt hjärta för, skit va ja saknar alla våra pratstunder vi hade som tonåringar. Men så fort du kommer hem igen så kommer jag att ringa. Annars få ja skicka ett långt mejl till dig å bara skriva... Saknar dig massor J måste se till att kan komma ner hit till småland så vi bara kan sitta å tjöta å dricka lite gött vin...


Denna vecka ser ganska lugn ut , jobb på fredag några få timmar sen ska man till arbetsförmedlingen, ska med Moa till sjukgymnasten på Torsdag sen ska vi fixa här med tjejernas rum . Ska bli roligt sen på fredag kommer barnens kusiner hit å ska sova här sen på lördag ska de till dem å sova där...


Skit va ja skulle kunna skriva en massa här men gör inte det det då det finns folk som läser här som jag inte har lust att lätta mitt hjärta för. Många misstag kan man göra men få man ångrar, just nu finns det tyvärr några som jag ångrar...


Är så tyst här nu när alla sover utom ja, kan sitta här vid datorn i godan ro å skriva. Ska snart ta å lägga mig ja oxåså man orkar upp imon. Tänker varje morgon att när jag har lämnat Tindra i skolan ska jag gå hem å lägga mig i sängen, men så blir det aldrig för man gå in på FB å där blir man kvar... OM man skulle ta å radera en massa där inne som tar tid. Spelar endel spel som ja känner att varför började ja med dem. Kanske bara skulle ha några kvar, vet vilka jag skulle plocka bort så det är inget svårt val... Skulle kanske leta lite i källaren efter mina böcker å läsa lite så man glömmer bort FB några dagar, det skulle va gött....

Nähä nu ska ja ta å lägga mig

God natt på er / Ullizz

Av Ulrica Petersson - 25 september 2011 14:30

Moa vill fortfarande inte gå på foten, det sticker å gör ont hon eller om det är att hon är rädd... Ja tjötar på henne hela tiden slutar väl med att ja få en krycka i huvudet ... 


Gör inte så möe idag, slöar lite.. Ska snart plocka in lite tvätt sen så få man väl tänka ut va man ska äta idag...


Denna vecka som ha varit ha man jobbat lite, skönt men attan va slut ja va i mina benen i onsdags efter att ha jobbar 11-21..

Va i nässjö i fredags å moa fick ta ett hål till i höger öra, Julia fick nya skor till Innebandyn å gympan. Sen blev det en massa mat. Köpte en ny tårtform på ÖB ett hjärtan, ha letat ett tag men de ha varit så små men denna va en stor, så nu kan ja göra egna hjärtatårtor till Moa när hon fyller år...


Nu är det bäst att dela på de 2 som slåss i hallen

Av Ulrica Petersson - 20 september 2011 20:30

Idag har vi varit i Eksjö på ortopeden och Moa har fått stygnen bort tagna. 13 stygn å hon sa inget men när hon skulle testa å gå så höll hon på å svimma så sjukgymnasten å en läkare fick lägga henne ner....

Så nu ska hon börja belasta foten, kan förstå om hon är lite rädd för det va ja med....


Annars har det inte hänt så möe här, imon ska ja jobba 11-21, på torsdag ska ja jobba 7-14. Sen vet man aldrig. På torsdag kväll ä gubben inte hemma, han ska till jkpg å kolla på Hv 71 så ja å barnen blir själva hemma ganska gött det oxå....


Ihelgen ska ja fixa inneskor till Julia som hon kan ha på innebandyn å gympan, Tindra behöver oxå inneskor till gympan men det få gubben fixa imon.


Nähä nu kommer snart glassbilen å ja lovade barnen att vi skulle köpa så bäst att göra

Av Ulrica Petersson - 14 september 2011 12:00

Även idag kom Moa med Taxin till skolan men igår blev det nått fel när hon skulle hem vilket gjorde att ja fick ringa efter min svägerska å be henne hämta Moa i skolan. Men idag kollade jag med han som kör va han skulle hämta henne, så nu blir det rätt ställe denna gång. Så vid kvart i 2 ska Taxin hämta henne på skolan så vid den tiden kan börja ha koll...


Tindra är hemma idag med då hon inte ä pigg alls, få hoppas att hon kan gå imon.. För på fredag ska ja jobba.

Få se om ja kan fixa barnvakt annars, nu ligger hon här på soffan å kolla på tv... Ska snart ta å dricka lite kaffe, fryser som bara den få se om ja kan hitta en filt att krypa in i..


Annars händer det inte så möe här, ska göra lite läxa med Tindra ska bli roligt å se va de gör denna gång.


Ha det så länge

Hej

Av Ulrica Petersson - 10 september 2011 14:30

Ha kollat på Viasat idag när de visade från Ryssland. Tänker på Stefan Livs familj och sänder massor av tankar till dem.


Annars händer det inte så möe här hemma idag. Barnens kusin Amanda ha sovit här inatt å nu åkte Julia å Tindra med henne hem och ska sova där inatt.. Så nu blir det bara Moa hemma.Hon  är med Anders å handlar idag, behöver komma ut lite ä även träna på att hoppa i trappan oxå.. Hon fick taxi till och från skolan så himla gött att slippa tänka på det oxå nu, så på måndag ska hon tillbaka till skolan...


Hon har haft lite ont inatt  å på morgonen men få hoppas att det släpper snart.


Nähä nu ska ja fixa  med lite annats tro ja, kan inte sitta här hela dagen.

Av Ulrica Petersson - 6 september 2011 20:30

Kan säga att tabletten inte hjälpte alls. Efter kvällsmaten tog det ca 15 min sen fick hon upp den oxå. Få se om hon få behålla chipsen som Anders delar med henne. De kollar på Idol på Moas rum å ja sitter här på mitt rum å kollar.

Längtar tills kl 21 för då är det House, efter det ska ja sova.. Så ja ska passa på å åka ner å röka den sista för kvällen. Bor på våning 7 å hatar att åka hiss sj. Kan hoppas att det är någon mer än jag här uppe som röker så slipper man åka hiss sj.


Bara längtar tills imon å hoppas nu att Moa blir pigg tills dess annars få vi inte åka hem utan blir tvingade att stanna en natt till, hur nu det ska gå... Vi vill alla hem å sova i våra egna sängar å kunna komma å gå som man vill å inte behöva passa tider...


Ska snart skicka ett sms upp å kolla hur det är med henne. Tro ja skulle kunna byta med Amders å slippa sitt här själv.


Nähä nu ska ja ringa några samtal.


Ha det kram Ullizz

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards