Alla inlägg under januari 2009

Av Ulrica Petersson - 30 januari 2009 22:30

på om man värkligen ska lägga ner så möe tid man gör på en blogg. ibland känns det som om den har tagit över ens liv man känner nästa tvång att blogga minst 3 gånger varje dag. ja börjar fundera på hur man ska ha tid från och med mars. man kommer ju att få sitta upp halva nätterna om man ska hinna med allt. jobba dagar, kvällar å helger på 2 olika jobb..  jobb å jobb det ena ä en hobby som man ska börja med. börjar fundera på hur man ska få tid till barnen  å vännerna om man samtidigt ska känna ett beroende av att blogga. så ja få se hur ja kommer att göra sen med denna blogg som att jag även har en hemsida med. kan hända att ja bara fortsätter med den. då känner ja att ja inte ä beroende på att blogga om dagarna..
men som sagt så få man se hur man gör.. har iallafall kommit fram till att det ända som ja ska tänka på å bry mig om det är det som gäller i mitt liv. måste lära mig att släppa allt runt om kring, känner att ja inte må så bra av det. känner mig så himla taggat å stressad av allt... folk ringer från alla håll å kanter om olika saker, barnen tjötar i örat på en som att telefonen ringer hela tiden. endel för att gnälla om hur jobbigt allt ä å en del för att tjöta om skvaller som händer runt dem. men som sagt nu få de va stopp. från och med imon börjar mitt nya liv. ska göra allt som bara rör mig sj. inget annat ska börja med att ta med mig min stora tjej å ut å gå varje dag sen så ska ja ägna mig å barnen hemmet å jobbet. sen få bloggandet å läsandet av andra bloggar komma i sista hand.
så man få väl se hur det blir med denna sida i fortsättningen. men ni kan nog räkna med att max varannan dag kommer ja att blogg ...
ha det så himla gött med er nu

Av Ulrica Petersson - 30 januari 2009 20:30

Ingen får lämna lets dance idag.. Attan va tråkigt säger ja bara å ja som hade hoppats på att nån av de som ja vill ska åka ut hade fått lämna idag.
Såg även att nån anonym hade lämnat ett svar på min fråga i en väns blogg snälla här av dig till mig som att du värkar veta mer än va ja vet. skulle gäran vilja veta vem det är som har blivit hotad.. om det kan va samma person som ja har hört men den person ja vet om har inte blivit hotad i samband med protesterna. men som sagt så kan ja förstå de boende då huspriserna minska å de stackarna som ska ha barn här om ett par månader ska behöva så ut med detta på kvällar å kanske även nätter när de små änterligen har somnat..
men som sagt så ä de väl inte möe som kan göras idag. men ja kan lova att det lär bli många hus till salu där i allafall..  men som sagt så vet ja att hade det varit i utkanten av samhället å inte mitt i ett bosdtads område så hade det inte blivit så här som det är idag. å med tanke på att det finns endel stugor i utkanten så men som sagt så ä väl detta billigt med tanke på att det inte finns nått redigt vatten utan det måste grävas å toan ä väl bara en mulltoa.. så kan ja förstå att det är det huset som lockas mest... men som sagt så återstå det att se va som händer.....
nähä nu ska ja sluta klaga å gnälla på denna mc klubb... den bli om den blir...

Av Ulrica Petersson - 30 januari 2009 18:00

mina barn är hopplösa på att göra som man säger här. ber mean dem städa sitt rum så är man osams inom 2 min.. men idag så fick jag några tipps av en jätte god vän å arbetskamrat. testade medans ja snackade med henne i mobilen.. å tänk det funkade banne mig. jag pratade så lugn å tyst att min mellersta dotter stod me en chockad min å blick å gjorde sen som ja bätt om hon städar utan en massa bråk. till och med lillan ha städat idag. inte dåligt det..
nu har vi ätit hemma gjord pizza på rund polar bröd attan va gött det ä.. gubben å mellan dotter hade kebabkött oxå å sen hade gubben å lillan pommes till me...
kom på mig nu om hur dålig ja ä på att börja en ny mening med stor bokstav. å sitter man å tjötar på att barnen ska börja en mening med stor bokstav. att man aldrig lär sig ... barnen gör ju som en annan gör... haha...
ikväll ä det lets dance. hoppas att Karl - Jan åker idag men Elisabeth kan oxå åka hem...
men som sagt så lär ja skriva om det sen när det är dax för personen att lämna ...
fram tills dess få ni ha det så himla bra å lämna gärna en komentar oxå... tittar ni har så besöker ja sj klart eran blogg

Av Ulrica Petersson - 30 januari 2009 14:30

dag har det varit på jobbet idag. va vi ha skrattat å skrattat endel måste tro att vi ä knäppa så som vi håller på... det börjar ju så bra med att en jobba kompis tappar ett mjölkpaket i golvet så det sprack, sen så slänger den andra tjejen lingonsylt över en hel talrik å så spiller den första tjejen mjölk över sitt ena ben å ja håll på att stå på huvudet ett antal gånger.. tala om att det ä fredag i dag...
sista halv timmen så ha vi bara skrattat å skrattat å precis allt.. så det kändes så himla konstigt att gå hem nu vid 2.. har ju haft så himla roligt hela dagen...

nu väl hemma så måste ja ta tagi tvätten å sen ska gubben få handla å köa i gång en maskin med tvätt hos svärmor så vi få bort den här vågar ju inte tvätta här som att avloppet inte är fixat å man vet aldrig när det blir stopp igen ä så himla trött på att svabba golv där det stinker avlopp... imon ska det bli en röja dag.. har änterligen bestämt mig för att de 2 stora tjejerna allt få lära sig att samsas om rummet de har. för ja måste ha lilla rummet till kontor.. ä så himla trångt ute i hallen å ja skulle behöva ha in ett skåp för alla skor... ha kommit på hur ja kan göra ett... ja har en bokhylla som bara står å den ska ja göra om å sätta draperi framför så ingen ser alla skor...  så himla smart känner ja för det blir en massa hyllor till alla skor,... haha...
nähä bäst att sätta fart..

Av Ulrica Petersson - 29 januari 2009 20:00

vatt jag när ja vaknade idag vid halv 3.. gick upp å fann att elen va avstäng i hela huset.. trodde det va en propp men som sagt så va det inte det.. ja ringder till eon å de ser att det ska finnas el till vårat hyreshus det ska inte va avstängt.. de ringer till en tekniker å svaret blir å då har vi stängt av till fel hus.. tala om att man blir galen eller... svin kallt va det oxå som att värmen vatt avstäng oxå då...
det tog 1 timme efter att ja snackat med eon innan de va här igen. ja jag tycker det va konstigt sa killen som att det vaa fler än 1 brevlåda å eon säger att det bara ska va en som bor här men det stämmer ju inte så vi har fått fel adress... men hallå eller ??? hur funtade kan de vara...
natten gick bra att jobba men attan va trött ja vatt vid 4 å ända tills man kom hem. somande runt 8 å blev väkt vid halv 3 av mobilen å tur va väl det annars hade vi nog inte haft nån ström alls.. nu har man även varit å kollat å gosat med lilla L gud så små de är de liven... men gud så söt.. man vill bara gosa hela tiden.. lägger tyvärr inte ut bilder på honom eller på mina barn då ja vet flera som har fått sina bilder kopierade å sen funnit dem på andra sidor...
ska kolla här på sveriges värsta bil förare här nu ska bli så himla roligt... finns inte så möe å blogga om idag som att ja ha sovit hela dagen... imon ska ja jobba mellan 7- 14.... sen så jobbar ja söndag kväll 17-21....
nähä nu ska ja kolla på tv... få nog ta å göra mig en cappucino ( stavas det så)  här....

Av Ulrica Petersson - 28 januari 2009 20:30

det har man här.. glassbilen brukar komma här mellan halv 6 å 6 men nu dök han upp igen  här vid 8 precis utanför våran ingång som han brukar. det kallar ja service när man inte behöver gå eller jaga honom...
ska snart sticka till jobbet ja hoppas att ja kommer ihåg portkoden. men ja ha 2 å välja på så det ska nog gå.. känns gött att jobba inatt. brukar ju inte jobba nätter men nån gång ibland har ja fått hoppa in. det har gått bra fast ja inte sovit nått på dagen utan varit vaken i 1 dygn men sen sover man som en stock inget brukar kunna väcka mig .. inte änns telefonen.. så man få hoppas att det blir så imon med...
ska väl å kolla på lille L imon ev.. få se när ja ha sovit å så ska ja ringa ner till dem å kolla annars blir det på fredag.. han har ju redan fått lite av oss så ja få köpa nått nästa gång ja ä i stan plus att ja ska köpa en tröja till honom sen från hm med tiger på .. svägerskan ska köpa en dress med tiger...
jaha då börjar man om 15 min. det tar ju inte mer än 5 min till jobbet men kör gubben mig så tar det 2 min.. så vi få väl åka här vid 20 i så ja hinner hänga av mig innan raporten.. ska bli lite konstigt att ta raport av dem som vanligen jobbar med haha.. men så är det när man är vikarie. då vet man aldrig när man få jobba dag el natt... men mest dag är det...
nähä bäst att packa iordning det man ska ha med

Av Ulrica Petersson - 28 januari 2009 17:30

de ringde från vikarieförmedlingen här innan i dag å undrade om ja kunde jobba inatt å ja sa självklart kan ja det så ja börjar vid 20:45 då ska ja ta raport å så lämnar ja raport imon så ja slutar vid kvart över 7 sen så blir det hem å sova.. haha.. sen ska man jobba på fredag 7-14.. det blir lite pengar ifebruari ändå nu.. så himla gött.. inte helt fel ska ja säga... lär ju behöva dem då min pappa å min brors flicka fyller år den 14 mars å pappa fyller ju 65 år...
nähä nog om detta nu ska ja försöka sova här lite så man orkar med natten.. det går skit bra fram till 5 tiden sen är de sista timmarna en ren ppina ska ja lova...

Av Ulrica Petersson - 28 januari 2009 13:15

säger ja bara... ha bara haft strul med min telefon sen ja bytte till bredbandstelefon. de ja pratar med hör bara hälften av det ja säger å det bara brusar för dem så ja ringde i dag å först satt ja i kö i 36 min. snackade me en tjej å det tog 2 min sen kopplar hon mig vidare å där satt ja i kö i 35 min å killa som ja pratade med va så otrevlig så nu få vi se om telefonen kommer att funka annars få de banne mig komma hit å byta ut mitt modem. blir så himla galen på detta...
försäkringskassan hade försökt få tag på mig så de ringde till slut på gubbens mobil för att kolla hur de skulle få tag på mig.. han sa att de fick försöka på hemtelefon tills ja svarade .... haha ja sa att om de ringer igen be dem ringa på min mobil i stället...
känner att detta kommer att bli en struldag ska ja säga... fick ett paket i dag med ljus men det fattas fortfarande ett.. ska ta å kolla upp va det har tagit vägen.. ja betalde ju det den 19 januari å har inte fått det än.. dålig stil tycker ja.. men det som ja fick idag va kanon.. men ja önskar att ja kunde få en massa partylite ljus istället men som sagt så va ja ju så sugen på lite nya ljus så ja kunde inte låta bli...
haha. så ärr det nu ska ja fortsätta med lite annat här

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards