Alla inlägg under april 2013

Av Ulrica Petersson - 29 april 2013 10:12

här händer det endel nu, Lilla Tindra fyllde 9år i går så vi hade kalas för henne. Hon blev så nöjd över sina presenter... Massa hästgrejer, kläder växthus å lite annat...

 

Idag ska vi på kalas till syrrans flicka som fyller 10 år i dag.. Va ta tiden vägen, stora tjejer nu ju...

 

På onsdag bär det av å kolla på en häst till Tindra å hennes kusin Amanda, ska bli så roligt...

 

Sommarjobb har jag oxå fort ska bli så roligt, bli nattjänst så det ska bli så gött...

 

Va iväg på en liten resa mellan fredag å lördag så himla trevligt va det, måste göras om...

 

Nån mer som känner igen sig när jag skriver att man har massor att berätta å helt plötsligt blir det tomt.. det hände mig nu. få ta en lite paus så få vi se om det kommer tillbaka....

 

/ Uliizz

Av Ulrica Petersson - 21 april 2013 15:56

Idag va vi å hälsade på ute i Bjennesby www.bjennesby.se  där ha det hänt grejer sen man va där sist. fast det är klart det är 15 år sedan man va där å red... Men hittar vi nån häst till tjejerna så är det där vi ska vara. Hur mysigt som helst.. Bara hoppas å längta nu att det dyker upp en liten ponny som de kan ha. Doften av häst sitter kvar i näsan, å Tindra hon njöt för fullt att få pyssla lite med den minsta damen i stallet. En söt liten mini shettis... 

 

Annars händer det inte så möe här, lite jobbigt fortfarande med min panikångest men fram steg gör jag. 

Helt otroligt att man bara kan klappa ihop men det har varit så möe det sista året så nån gång måste det ju komma. Men nu ska man ta nya tag... 

Men man lär sig endel när sådant här händer.... 

Ha lärt mig att man inte ska va för naiv å lyssna på allt för nån gång kan man få det kastat i ryggen att allt bara ä skit snack... men men nu vet man...

 

nähä nu ska ja ta å sätta mig på trappan en stund med lite kaffe... 

 

ha det gött / ullizz

Av Ulrica Petersson - 10 april 2013 15:21

va ju igår å kollade på en liten ponny till dottern, så nu är det bara att  vänta på besked om vi få den eller inte. 

 

Sen fick jag ett samtal så imon blir det att gå på ett möte som jag inte vet nått om, så det ska bli  spännande å se va som händer...

 

Annars händet det inte så möe här. Få tillbaka bilen idag så det ska bli gött men ett par tusen fattigare... Men en bil som är lagad å klar att bara köra, på måndag ska sommardäcken på... Så nu hoppas jag att våren å sommaren kommer fort, så träligt när man kollar ut å se snön på tomten.. man kan inte fatta att det snart är mitten på april när det ligger snö kvar...

 

Nähä nu ska ja ta lite kaffe å vänta på att gubben ska komma hem...

 

kram Ullizz

Av Ulrica Petersson - 8 april 2013 09:28

Jaha då va det Moa å Tindras tur att va sjuk.. Moa började här på eftermiddagen i går med feber å ont i mage å huvudet. Runt 7 tiden på kvällen kom Tindra å klagade på huvudvärk så hon fick en alvedon vi strax efter 10 så kom feber som ett brev på posten.. 

 

Så nu få vi se va som händer här, få hoppas att det bara blir feber å inget mer, få se hur vi löser det imon när vi ska kolla på hästen, kan hända att de få klara sig själva en liten stund så svägerskan å jag kan åka...

 

Just nu är min syster snäll å åker å handlar lite åt mig som att våran bil står på verkstaden å ja vill inte lämna tjejerna sj för att sticka iväg å handla. Tur att man har några som kan hjälpa en när det blir så här...

 

Ska se om ja kan ta tag i Tindras rum idag å fixa lite där, få va ja orkar med då det inte ha blivit möe sömn i natt som att Tindra ha  sovit hos oss, hon å gubben tar upp 3/4 delar av sängen + att Tindra helst ska ligga så nära en annan som möjligt å bäst ä att slänga upp benen över än...

 

Solen skiner å snön smälter sakta, få hålla en tumme att det inte kommer mer snö nu, är lite nervös va det kommer att kosta att laga bilen oxå, en lampa varnar att det är fel på nån av krockkuddarna.. Finns en risk att det kan bli dyrt. 

 

Nähä nu få det bli lite kaffe å en cigg sen få vi se

 

kram Ullizz

 

Av Ulrica Petersson - 7 april 2013 19:17

Ibland funderar ja på detta med vänner, vissa kan gå jätte länge innan man prata med å ändå känns det som om det va igår. Vissa vänner försvinner så fort man säger Hej idag mår jag skit... Men som sagt så de äkta vännerna kan man va borta ifrån länge men ändå när man träffa eller pratas vid så känns det som om det va för 1 timme sedan.. 

 

Jag har få äkta vänner men hellre det än många falska vänner, det är inte många som få veta mina mest personliga saker, endel behöver man inte säga nått till för de vet när man träffa dem ändå, de kan se att det är nått som är fel...

 

såg en text för ett tag sedan där det stod, en äkta vän är som en familjemeddelam. de knackar inte på utan kliver bara in... De är inte rädda för att själva ta fram saker ur skåpet utan letar tills de hittar det de ska..

 

Nähä nu ska ja skicka in en sjukanmälan här. Moa är inte pigg å så få vi se hur det är med Tindra imon. hon klagar på huvudvärk. Julia har ju haft nått virus som  slog ut magen helt på henne å detta virus kan visst ge 3 olika symtomer....

 

kram / ullizz

Av Ulrica Petersson - 7 april 2013 14:49

För oss på tisdag, då ska vi kolla på en liten ponny som vi kanske ha på foder. Vore kanon roligt om vi nu får hem den.

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards