Alla inlägg under juni 2010

Av Ulrica Petersson - 28 juni 2010 22:30

Känner jag att jag vill göra, pallar inte att trava runt som timvikarie inom vården längre å den kurs jag vill läsa kan jag inte läsa till kan jag inte låna till då jag redan har förbrukat min terminer inom komvux hos csn. Å plugga utan ersättning funkar inte då jag inte vill jobba samtidigt för det orkar jag inte med..


Är ju även utbildad barnskötare men där finns inga jobb att få, de ska ju bara ha förskolelärare. Är så himla trött just nu på allt, kanske en 30-års kris man ha kommit in i..


Nån so har ett förslag på vad man kan göra, kan tänka mig att jobba natt.. Just nu är jag ganska trött på allt, vill göra nått nytt...


Känner att jag inte är på så bra humör för att skriva så jag får ta mina tankar och hitta på nått annant..


God natt / ullizz

Av Ulrica Petersson - 23 juni 2010 21:00

Och blond har man nu blivit, så himla gött kan jag lova... Imorgon ska man på 40-års fest, men först ska man jobba. Har fått massor nya turer.. På midsommarafton jobbar jag 16-21, lördag 16-21, söndag -14, måndag 16-21 och tisdag 16-21, sen är jag ledig onsdag och torsdag sen jobbar jag fredag 16-21 och lördag 7-14...


Vad händer här annars??? Inte så mycket kan jag lova, på fredag kommer mina föräldrar och svärmor hit för att fira midsommar. Sen så blir det väl inte mer för min del men vi får se om gubben och barnen åker till sjön och fira lite. Till helgen ska vi fira min lillebror som fyller 25 år...


Nu ska jag dricka lite kaffe sen ska jag sova då man ska jobba imorgon..

/ ullizz

Av Ulrica Petersson - 19 juni 2010 14:15

Idag sitter man här framför tvin å kollar på kronprinsessans bröllop. Tänker tillbaka på mitt egan, attan va nervör man va då, undra hur de känner det nu.... Som tur så va  så va inte vårat så stort men vi hade dubbelbröllop med min bror å svägerksa. det va jätte mysigt å bra väder hade vi med...


Snart kommer min svärmor å dricker kaffe å ska kolla tillsammans med oss på bröllopet. Ska bli spännande att se va kronprinsessan ha valt för klänning. Å hur alla andra ä klädda, det ä väl det som ä mest spännande. ska snart ta mig ett bloss å sen ska ja sitta lite på mer trafik å ragga besökare...


Annars händer det inte så möe här, imon blir det iväg på kalas hos min moster. Sen blir det jobb på måndag kväll 14-21, sen så vet ja inte va man ska göra...


Men som sagt så vet an aldrig när man få jobba...


Nu ska ja fixa kaffe / ullizz

Av Ulrica Petersson - 18 juni 2010 19:00

tänk va tiden går, idag är det 5 år sedan vi gifte oss. så jag å gubben min har varit å ätit på sandsjö värdshus. himla va gött det vatt. sen när vi kom drack vi kaffe å åt glasstårta. det va oxå gått. men det kunde ju ha varit bättre väder så man hade pallat sitta ute. nu regnar det å blåser kallt.


vatt ju så glad idag med min bror kom med laptopen åt mig så nu ha ja den. så himla gött att kunna sitta va man vill. kommer att tillbringa många varma dagar på altanen.


igår jobbade ja först sen på kvällen va ja å fixade mina naglar så idag va man fin. få hopppas att det håller till på torsdag när vi ska på 40 års fest. annars få ja fixa det sj. ha ju grejer till det. hörde att det skulle bli en utbildning i att sätta tippar inte så långt härifrån men som sagt så tänker ja banne mig inte ta lån för att gå den utbildningen så vi hoppas att ja få jobba så man kan spara å kunna gå den. skulle va så himla roligt att göra det....


har sådan huvudvärk å ont i nacken. funderar på att ta en alvedon å se om det hjälper... annars få det bli sängen tidigt ikväll...


nähä nu ser ja att ja måste koppla in sladden för batteriet ä snart slut..


ha det så gött

Av Ulrica Petersson - 14 juni 2010 13:30

haft tid att skriva här. har varit så möe annat.
sist ja skrev va dagen innan lillans operation. den gick jätte bra. så vid halv 3 på eftermiddagen fick vi åka hem. sen 1 vecka senare så va det att söka läkare då hon hade hög feber,ont i halsen. så det visade sig att hon hade fått halsfluss å UVI. så det va bara på med pencelin i 10 dagar. hade problem i början med att få henne att ta den men sen gick det bra.

sen ha ja haft fullt upp med jobb. har jobbat som attan.
ett tufft schema men som ja sj valde då ja jobbar som timvikarie.
så här såg det ut


2/6-2010 onsdag 17-20
3/6-2010 torsdag 17-20
4/6-2010 fredag 17:30-21
5/6-2010 lördag 7-14 och 17-21
6/6-2010 söndag 16-21
7/6-2010 måndag 16-21
8/6-2010 tisdag 16-21
9/6-2010 onsdag 17-21
10/6-2010 torsdag 7:30-21
11/6-2010 fredag Ledig
12/6-2010 lördag 7-14
13/6-2010 söndag 17-21


sen nu blir det ledigt va ja vet fram till torsdag då ska ja jobba 7:30-12.


så himla gött att barnen har sommmarlov nu. men va ha solen tagit vägen kan man ju undra. skulle va så himla skönt om den kom nu. kan behöva det. är ju jämt trött känns som om man aldrig sover. men ändå gör man det. fast kanske inte så möe man skulle behöva. men tänk va gött det bli när solen kommer. då ska poolen upp barnen bara längtar efter att den kommer på plats. men det lär ta tid att fylla den med nästa 7000 liter. men gött blir det.


på torsdag ska ja fixa min naglar oxå ja ju 5 årig bröllopsdag på fredag. sen nästa vecka ska vi på 40-års kalas. så ja måste ta mig till stan å fixa ett par snygga skor att ha på mig. kan ju inte komma snyggklädd å i gymoa skor som ja alltid går i. men såg ett par snygga sandaler sist ja va istan som ja vill ha. så det blir att kolla in dem på torsdag när man är i stan.


nähä nu ska ja få 2 av mina barn att hitta på nått annat än att kolla på tv...


ha det så gött/ ullizz

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards