Alla inlägg under februari 2012

Av Ulrica Petersson - 19 februari 2012 23:05

Så nu var helgen över för denna gången.. Har haft 2 extra barn på dagarna i helgen. Min bror å svägerska håller på å renovera å svägerskan jobbade denna helg så de små liven har varit här å busat... Ha tagit det rätt lugnt denna helg. Va å vägde mig i går å vågen visade - 1,2 kg så det va en jätte posetiv vägning. Kan säga att jag ä jätte glad när man ser att det går så bra med vikten som det gör... Har minskat 8 cm i midjan å man kan inte annat än bli glad... Bara att fortsätta kämpa nu så det går lika bra framöver.. Ha inte satt något mål än då ja kör med 5 kg i taget. Klart man vill att det ska gå undan men man få vara glad för allt som är minus... Man blir lite fundersam när man kollar på gamla kort å tänker fy va ja va smal då. 45 kg när man va 18 år. Så lite kommer man aldrig att väga igen, men inte va det fint heller. Kunde räkna revbenen på flera meters avstånd... 18 år å handlade kläder på barnavdelningen det vill man inte göra igen... men som sagt så va det många år sedan man såg ut så.. Ska se om ja kan få hjälp att lägga in ett kort från den tiden... Men nu är man glad om man kan gå ner 33 kg å det ska jag göra.. Har ju redan kommit en bit på vägen, om man räknar lite lätt på va ja gå ner genomsnitt så bör ja ha klarat mitt mål om 1 år.. det få ta den tid det tar för att komma dit....


Men så länge man ser framåt så kommer det att gå bra... Om inget annat så kan man hoppas att min knasiga dröm blir sann, drömt denna dröm 2 gånger nu... Men allt kanske inte vore så bra om det blev sant, kanske inte så bra att man ber en polis att hålla k***en men en rolig dröm va det iallafall.. Skrattade rätt bra när jag vaknade, båda gångerna.. 


Denna vecka har jag 2 jobbdagar inbokat å det är onsdag å fredag, sen få man se hur det blir.. Finns lite att plocka med här hemma oxå.. Men man tackar ju inte nej till lite jobb heller..


Nu ska ja ta å lägga mig så man orkar upp imon å få iväg barnen till skolan, känns lite konstigt att behöva kliva upp efter att de ha varit lediga en vecka....


God natt på er / Ullizz

Av Ulrica Petersson - 16 februari 2012 22:44

Shit va trött jag är.. inte van att jobba natt.


I tisdags fyllde min stora tjej 13 år. undra va tiden tar vägen. 13 år helt otroligt, nöjd blev hon i allafall för det hon fick...det blev pengar, tröja, sminkgrejer, ett hål till i örat, öronhänge, halsband.. Hålet i örot va hon å gjorde idag inte ett ord sa hon som vanligt...


Va i stan i tisdag på banken å fixade ett sak å när vi skulle hem så luktade bilen bränt gummi så det blev in en sväng till svåger å det visade sig att det va en rem som höll på att gå av så det blev bogseringen till Atteviks.. så nu står bilen där å väntar på att bli lagad...


Nu har jag inget jobb inbokat förren på onsdag så man få se om det blir nått mer eller inte, lite jobbigt att gå som vikarie å inte veta när man ska jobba... men det går det oxå.. bättre lite jobb än inget alls...


nu ska ja sova å ta igen sömnen man missade inatt....


/ Ullizz



Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards