Alla inlägg under december 2009

Av Ulrica Petersson - 31 december 2009 15:00

på er alla vänner nu är det bara 9 timmar kvar till ett nytt år. tänk va detta året ha gått fort. snart ska vi äta gott här.. bror med familj är här oxå. sen vid 7 åker vi till stensjön för att fira in det nya året. ska blir roligt...

barnen har varit i backen en stund här. de hade jätte roligt men den som hade roligast va nog min bror haha...


nu ska ja se om ja å svägerskan kan börja med maten här. ska göra en sallad oxå...

ha ett trevlig nyår å akta er fingrar / ullizz

Av Ulrica Petersson - 30 december 2009 19:30

det har varit.. igår fick ja ju bara mer å mer värk i mitt ben så ja valde att ringa in. fick åka till akuten. där gipsade de av å foten va svullen framme vid tårna så det vatt upp på röntgen men de hittade inget å frakturen läker bra så ja slapp gipset men så va ja så himla öm i vaden å i låret så då vatt det misstankar om en propp. så ja fick åka tillbaka in till röntgen idag för att göra en kärlröntgen men det gick inte så himla bra kan ja lova.. del så är ja skit rädd för sprutor å sen va ja så himla öm i foten så ja skrek kan ja lova när de försökte sticka. men det första kärlet brast som de säger sen skulle de testa i tån å va händer jo det brast det med... så det fick bli ett ultraljud men det är visst inte så jätte bra när man ska kolla i vaden men de hittade inget å så kom en läkare å kollade på benet igen. lite öm på ett ställe men annars va det bra. mjukt å fint så ja fick åka hem.

kommer hem å kör med mitt högläge som ja fått order om att göra. va händer då jo det börjar värka i vaden på de ställen ja ha mot kudden ja lagt på stolen. så värken vandra lite hit å dit. så nu fick det bli heat lotion på.. först en varm känsla sen en kall.. så det blir till att smörja... men en sak ä säkert att ja hatar allt va högläge heter så ja bara längtar efter att få ha den som ja vill...
men just nu är nackdelen att om ja sätter ner foten mot golvet så svullna foten lite å då spänner lindan men värken i vaden försvinner haha tala om problem.. ska ta å lägga mig i soffan om en stund det ä gött.. ligger på magen med foten rätt upp....

imon är det sista dagen på detta år 2009... bror å svägerska med barnen kommer hit runt 1. ska käka lite gött å mysa här innan vi ska åka ut till stensjön å fira in det nya året ... ska blir så mysigt.. det brukar vara en massa raketer vid midnatt. ska själva bränna av några.. sen blir det till att stå å kolla ut över sjön.... nähä nu ska ja ta mig en dusch sen blir det soffan få se om ja hinner in här en sväng imon...
kram på er alla / ullizz

Av Ulrica Petersson - 29 december 2009 14:45

ja bara... pallar inte mer snart.. har fasen lika ont i min fot nu som ja hade när ja ramlade för 3 veckor sedan. är det meningen att det ska vara så här. det är så att tårarna rinner på mig. kan inte sitta med benet neråt kan inte ha det i högläge å kan fasen inte ligga ner.. det värker, sticker å gå kalla kårar i hela benet på mig. foten värker, bultar å det sticker i den... fortsätter det så här så få ja väl ringa in men känns så himla meningslöst när ja ska va där om 6 dagar men ja orkar inte.. vet inte va ja ska ta vägen .... just nu är ja sj hemma med. värktabletter hjälper inte heller... det känns inte som om gipset sitter åt heller... men ont som satan gör det..

till råga på allt så fryser ja som attan oxå... sitter med en långarmad tröja å en olle på det å skakar som attan....

vet inte va ja ska göra.. pallar inget.. funderar på att göra mig en cappuccino å se om ja kan bli lite varm.. gör ju ont bara ja lyfter foten nu.. bullt i ´vristen... ska snacka med svägerskan å se va hon säger om det hela... känns så himla dumt att ringa in oxå bara för detta men va gör man..

nähä nu ha ja skrivit av mig lite... / ullizz

Av Ulrica Petersson - 26 december 2009 22:30

attan va tiden går fort ska ja lova. snart är det ett nytt år oxå.. få hoppas att det inte blir lika fullt med otur som detta året ha varit..

foten den värker å värker. men attan den som ger sig. försöker belasta foten så gott det går men attan va ont det gör i tårna. läkaren sa att ja ska belasta så fort smärtan har försvunnit vilket va dax att göra tyckte de men som ja sa att ja ha ju värk men ja ska belasta den ändå... har ett ständigt tryck mot tårna av gipset å foten svullnar hela tiden det hjälper ju inte änns med högläge längre. få lägga mig å vila flera gånger på dagen men inte hjälper det...
känner mig som en gnällig kärring just nu. men ja längtar tills den 4 januari då ja ska in å träffa läkaren igen. få se va de säger om det hela... men som ja känner just nu så fattar ja inte hur ja ska kunna gå på foten...

idag har ja varit på väg att ramla 3 gånger.. barnen drar ju in lite blöte så så råkar man sätta kryckan där å tala om bambi på hal is... skulle bara fattas att ja ramlar igen.. då vet ja inte va ja gör...

annars har julen varit kanon.. barnen blev jätte glada över sina klappar. så himla roligt att få höra tack va snygga kläder ja fick.. mest glada blev de stora för sina sterio å lillan för sin snowracer.. så idag har det varit livat här ska ja lova...

på nyår blir det väl en resa till mina föräldrar som vanligt brukar va där å kolla.. så hmla mysigt ska ja säga... man står på balkongen å kollar ner över Nömmen å se alla raketer... men i år ska vi väl oxå skicka iväg lite... barnen gillar ju det... min bror å svägerska å deras barn ska med oxå....

imon ska det fixas lite här hemma.. ska se om vi kan få iordning nere i källaren så vi kan fixa barnens lekrum oxå.. kan va rätt skönt att få ordning på allt.. så min bror å svägerska kommer med barnen hit.. den lille plutten få va oss inne sen få vi skicka ut de stora i backen...
/ ullizz

Av Ulrica Petersson - 18 december 2009 11:30

jaha då va det fredag idag å ännu närmare jul. har fått några tomtar på plats men som sagt så hittar ja inte alla... lite tråkigt men få se om de dyker upp här...  idag kommer min bror å svägerskas lilla flicka hit å ska sova över... det tycker Tindra är roligt... svägerksan häntar dem på dagis nu vid halv 1 som att de är på julfest sen så kommer hon med dem hit sen åker hon....

imon är det 2 veckor sedan ja ramlade å fick foten i ett paket... inte alls så roligt att detta hände nu lagom till jul å 5 dagar efter flytt.. men inget man kan göra åt.. det ända som är jobbigt är att ja inte kan göra va ja vill så att säga.. ska nu försöka sätta ut lite tomtar till sen ska det diskas..

tillråga på allt så har våran dammsugare pajat oxå. å hur mycket pengar ha man nu när det är ju? just precis 0 till sådant... men såga att rusta ha micromoppar så det få bli en sådan så länge... sen få vi inskaffa oss en lite längre fram...

känner mig så trött å orkeslös att ja bara sitter på en stol.. ska ta å dricka mitt cappuccino å se om ja bli lite piggare finns ju som sagt massor att göra här å man vill ju bli klar till jul....

ska se sen om ja kan fota lite här å lägga ut lite bilder... kan även säga att så bra som ja sover här har ja inte gjort sen ja bodde hemma ....

nähä bäst att sätta fart lite.. gubben ska te stan å handla lite å då kommer han hem med lite julklappar oxå så då ska de slås in....

ha det så gött så länge...
kram / ullizz

Av Ulrica Petersson - 15 december 2009 14:15

å massor kvar att göra här.. gubben min ska hämta mina kartonger med tomtar idag. ska försöka få upp så många som möjligt. men men få se om alla få rum.. har bara köpt 3 nya i år... brukar va mellan 15-20...
foten känns inte så möe bättre heller men men det få ju gå..
känns som om gipset börja bli lite stort men det kan va ja som inbillar mig oxå... få väl se hur det blir framåt helgen. på lördag är det ju 2 veckor sedan olyckan hände... attan va tiden går fort.

i söndags hade vi kalas här för gubben å min brors pojk... grabben blev jätte glad för sina presenter så himla skönt det.... gubben fick lite pengar, en kaffebryggare å choklad å lotter. å han vatt nöjd han med.

idag ska ja fort sätta röja bland säckarna.. har redan plockat upp 3 st... nu är det inte så många kvar. sen så är det bara att fortsätta med alla kartonger... svägerskan kommer sen efter halv 4 å hjälper mig lite.. har en säck som ja måste ha hjälp med. det är våra finkläder...
sen måste ja flytta om lite i skåpen så ja få plats med alla mina bunkar.. men det ska ja ge mig på sj nu tänkte ja...
kan inte flytta upp i överskåpen bara men det få ja ta hjälp till sen..
sen ikväll ska min bror hjälpa gubben att sätta upp hyllor så ja kan ställa upp tomtar på dem...

bara längtar nu efter att få plocka upp dem å sen ta in granen. doftar så himla gött....

nu kom svägerksan med lillan å hennes flicka. hon har hämtat dem på dagis så nu är de i pulkabacken å åker.. så himla smidigt att bara släppa ut dem sen kan man sätta sig vi köksbordet å se dem hela tiden.. kanon att ha pulkabacken precis utanför tomtgränsen..

nähä nu ska ja ta å sätta fart här lite så det händer nått...
kan ju inte sitta här hela tiden... finns ju att göra så att säga...
haha... / ullizz

Av Ulrica Petersson - 10 december 2009 19:30

så känns min fot just nu... känns som om ja går runt å bär på en...
värker hela tiden å det känns som om gipset är för litet men det är det inte... fattar inte hur detta ska gå...
värktabletterna hjälper inte heller så det är bara alvedon ja käkar nu.
idag har man fått upp lite till här.. imon så ska det fixas lite till.. har fått klart ett skåp nu som ja ska ställa finglasen i tänkte ja.. sen så ska ja packa in lite mer kläder...
sen så få ja se va ja hinner mer. ska försöka få upp så möe som möjligt iallafall här imon å på lördag.. sen så få man ta resten nästa vecka då vi ska ha kalas här på söndag...

som sagt så händer det inte så himla möe här nu när ja inte kan göra så möe.. men ja försöker iallafall.. diskar ja gör, plockar lite här... sen så blir det inte så möe gjort... dammsuga å torka golv får gubben göra...

nu ska ja sätta fart lite här.../ ullizz

Av Ulrica Petersson - 7 december 2009 15:00

precis som rubriken lyder så ha jag som klant lyckats med att ramla å få en fraktur i min höger fot så nu är man gipsad i 4 veckor men sjukskriven i 5. så det va det jobbade i jul å nyår.. blir så trött på mig sj..
ifredags höll ja ett party hos en jobba kompis sen va det sj klart fest efter å inte va man jätte nykter precis men man kom hem hel å fin. men sen på lördagen vid 4 tiden så satt ja på altanen å rökte så kom gubben ut å vi började prata om vilka träd som är ivägen för signalen till parabolen. så skulle ja visa honom så han går ner för trappan på 3 steg till gräset så ja kommer efter. missar de 2 sista stegen å faller rakt ner på min fot. hamnar på alla 4 i gräset å skriker rätt ut att jag bröt min fot slet av mig skon sen kröp ja fram till trappan å reste mig där. då kom ja på att det fanns kryckor i källaren så gubben va ner efter dem. sen ringde ja min syster å kom hit. ringde in till sjukhuset å fick en tid kl 8 på kvällen. sen va det röntgen å sen ner på akuten å gipsa min kära fot.. Tack F för en  snygg gipsning.

Fattar inte hur ja kan göra så här när det finns massor att göra nu när man precis har flyttat. som tur så får man lite hjälpa av syster, mamma å svägerska att packa upp å fixa så det blir klart till jul.

nu ska ja se om ja kan flytta på mig. har ju fått bredbandet idag men telefonen kommer imon eller på onsdag...

ha det så gött med er... / ullizz

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards