Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Ulrica Petersson - 26 januari 2011 15:00

Jaha det slutade med i måndags att Julia kräktes så där var nästa magsjukan.. Så hon ä hemma från skolan...


Idag så håller ja på å ringer en massa samtal som att min sjukskrivning inte ha kommit in till Försäkringskassan, så ja försöker få tag på de som sköter det...


Annars händer det inte så möe har, har varit hos läkaren igen å de ha kommit fram till att ja ha nerver i kläm, så nu ska man gå till sjukgymnast å träna axeln... Så ja ska försöka ringa här imon till ett ställe som passar mig bra...


Som sagt så flyttade vi ner vårat sovrum, inte så bra tycker ja, då ja ha fått ännu mer problem att somna på kvällen... Innan låg ja å vred mig ca 1 timme innan ja somnade men nu somnar ja inte före halv 3 på natten sen ringer kl vid 7.. Så man ä helt slut i både huvudet å kroppen, känns som man bara vill krypa ner under täcket å ligga där... Sen håller ja på å kämpar med min vikt; Har snart provat allt å ändå gå ja inte ner, händer att ja går ner 1 kg men det går ja upp igen fast man kör som man har fått till sig att göra... Känns som om det snart bara ä 2 saker kvar att göra, operation eller svält å inget låter lockande ska ja säga... Men som sagt så måste ja gå ner minst 15 kg... Få försöka ta till det sista nu annars blir det läkaren igen med detta... Ha ju provat xenical å det gick som det gick.. Undra om det finns andra tabletter att testa... Vill ju inte känna sig som en flodhäst längre.... Ha ju hittat massor av snygga kläder  men då måste ja gå ner i vikt som att  de bara finns i stl 42-44 å det kommer ja inte i.... Kan ju vara så att min sömn påverkas av att ja ä överviktig...  Nån som ha testat nått som ä bra???  Mitt största problem ä väl sötsuget, men försöker hålla mig till en dag i veckan å bara några bitar...


Så nu ä ja inte på så bra tänkande... Livet suger å känns bara så jobbigt med allt.... Vikten å sjukskrivningen... Ibland undrar man va man ha gjort för fel, för att straffas som man gör... När det väl händer nått posetivt så blir man snart ner dragen i skorna igen... Aldrig kan man få vara nöjd å glad känns det som.... Tur att man ha gubben å barnen som gör en glad med sina påhitt... Känns även som man äden mest ensamma personen i världen, alla som man känner jobbar ju å det ä inte många ska ja säga... Tänk om man bara kunde gå till någon å ta en kopp kaffe å tjöta lite, men inte.. Man sitter här i sin ensamhet hela dagarna å bara glo på datorn eller tvätten å dricker kaffe...


Nu ska ja ta tag i tvätten, se om Moa vill hjälpa mig så slipper man sitta själv med det...


/Ullizz

Presentation

Livet med Ullizz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besökare

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards